SUOMEN IRLANNINCOBYHDISTYS -
FSIC RY

Suomen Irlannincobyhdistys ry aloitti toimintansa vuonna 2002 nimellä Suomen Tinkerhevosyhdistys. Tavoitteena on ollut vakinaistaa rodun asema Suomessa ja saada rodulle oma kantakirja. Pitkän työrupeaman tuloksena yhdistykselle myönnettiin 14.12.2012 lupa ylläpitää rodun kantakirjaa Suomessa. Keväällä 2013 kantakirjattiin ja rekisteröitiin ensimmäiset irlannincobit kotimaiseen kantakirjaan.

Yhdistyksen päämääränä on edistää irlannincobien kasvatus- ja jalostustoimintaa sekä rodun asemaa Suomessa. Yhdistys toimii irlannincob-omistajien ja -harrastajien yhteyskanavana ja apuna. Teemme yhteistyötä kotimaisten sekä ulkomaisten hevosalan toimijoiden kanssa. Lisäksi pyrimme järjestämään erilaisia kursseja sekä osallistumaan hevosalan tapahtumiin.

Kantakirjatoimintaan liittyen järjestämme vuosittain jalostusnäyttelyitä sekä rotutarkastustilaisuuksia.