IC-CUP
se tupsujalkojen oma ratsastuscup.

VUODEN 2019 KILPAILUKALENTERI ON SUUNNITTEILLA. ILMOITA OMAT KISAPÄIVÄSI!

Ic-cup käynnistyy jälleen 1.3 2019 yhdessä yhdistykselle kiinnostuksensa ilmoittaneiden SRL:n ratsastusseurojen kanssa järjestettävinä osakilpailuina ympäri maata. Kausi päättyy 30.9.2019.

Oletko ratsastusseuran jäsen, joka haluaisi järjestää kisojensa yhteyteen osakilpailun? Osakilpailun järjestäminen omien kisojen yhteydessä on vaivatonta - Ic-cupin osakilpailun voi järjestää koululuokkana tai esteluokkana, omana luokkanaan tai muun luokan yhteydessä. Samalla järjestäjä saa lisää kilpailijoita kisoihinsa, ja irlannincobit pääsevät kisaamaan keskenään sekä esittelemään monipuolisuuttaan harrastehevosina.

Palkinnot tulevat luonnollisesti irlannincob-ratsukoille yhdistykseltä.

Kiinnostuitko? Ota yhteys kilpailutoimikunnan johtajaan Pia Nyholmiin sähköpostilla: pia-maria.nyholm@kotiposti.net

IC-cupin säännöt:

Yhdellä ic:llä voi per luokka osallistua kaksi ratsastajaa. Luokan voi järjestää joko omana luokkana tai siten että ic:t mieluiten starttaavat peräkkäin. Kilpailutasona harjoituskilpailu tai 1.taso. Järjestäjän on oltava SRL:n jäsen.

Kouluosakilpailut: Luokka järjestäjän vapaa valinta tasolla helppo C tai helppo B. Kummankin yhteydessä saa olla ic-cup osallistujia, mikäli järjestäjällä tähän mahdollisuus. Ratsukot palkitaan prosenttien mukaan, riippumatta siitä, kumman luokan ratsastaa (mikäli heC ja heB osallistujat kilpailevat vastakkain samoista ic-cup-pisteistä ja sijoituksista)

Hyväksytty suoritus: minimi 50% jolloin tämän alle jäävät suoritukset eivät yllä cup pisteille eivätkä palkinnoille.

Esteosakilpailut: Taso 55-70cm järjestäjän vapaa valinta (ic-cup kilpailevat ratsukot kilpailevat samassa osakilpailussa vastakkain cup-sijotuksesta riippumatta estekorkeudesta, mikäli järjestäjä sallii useampaan luokkaan ic-cup osallistumisia). Cupin päätteeksi mikäli esteratsukoita on tasapistein, ratkaisee sijoituksen ratsastettu este korkeus, mikäli tämän jälkeen ratsukoita tasapistein,katsotaan virhepisteet ja viimeiseksi ratkaisee erotuksena suorituksen aika.

Luokan lähtömaksuista päättää kilpailujen järjestäjä. IC-cupin osallistumismaksu on irlannincobyhdistyksen jäsenille 2 euroa ja sen ulkopuolisille osallisujille 5 euroa.

Osallistuvan hevosen tulee olla rekisteröity Suomeen joko irlannincob-kantakirjaan tai Hippokseen.

IC-cupin palkinnot:

Kaikki osakilpailujen osallistujat palkitaan osallistujaruusukkein. Kolme parhaiten sijoittunutta osakilpailuissa voittavat ruusukeen, voittajalle pokaali.

Pistetys - osakilpailun voittaja 5 p, toiseksi tullut 3p ja kolmanneksi tullut 1p. Kauden lopussa suurimman pistemäärän kerännyt voittaa cupin. mikäli ratsukoita/ valjakoita on tasapistellä, ratkaisee luokan vaikeusaste sijoituksen. Mikäli tämän jälkeen on vielä tasapisteitä, ratkaisee sijoituksen prosentit/ aika/virhepisteet cupin lopullisen sijoituksen.

Koko cupin kolme parasta palkitaan vuosittain syyskokouksessa voittoruusukkein ja pokaalein. Voittaja saa myös ilmaisen jäsenyyden seuraavalle kaudelle. Lisäpalkinnoista päättävät sponsorit.

Yhdistyksen kilpailutoimikunta pitää kirjaa pisteistä ja yhdistys sponsoroi palkinnot. Sponsori muut palkinnot.

Kilpailukalenteria päivitetään kotisivuille aina sen varmistuessa.

HUOM! Jos hevosesi on rekisteröity Suomen irlannincob-kantakirjaan, sinun ei tarvitse erikseen rekisteröidä hevostasi Hippokseen kilpailulupien saamiseksi. Yhdistyksemme päivittää viikottain kantakirjamme hevosista listaa KIPA:an, jolloin hevosen tiedot löytyvät sieltä suoraan.