AIKUISEN HEVOSEN REKISTERÖINTI

Tulosta kotisivuilta lomake rekisteröintiä varten ja täytä se huolellisesti. Ota hevoselta jouhinäyte DNA-profiilia varten ( n. 20 jouhta juurineen ) ja laita ne minigrip-pussiin. Jos sinulla on 17-merkkinen DNA-profiili valmiina käytettävissäsi, jouhituppoa ei tarvita.

Täytetty rekisteröintilomake, hevosen tunnistusasiakirja
ja jouhinäyte/dna-profiili lähetetään Kantakirjasihteerille, joka tekee
rekisteröinnistä merkinnän passiin, lähettää DNA-näytteen tutkittavaksi ja lisää hevosen kantakirjan tietokantaan.

Kantakirjatoimistolla rekisteröintitoimenpiteet saattavat viedä 2-3 viikkoa.

Rekisteröintivaihtoehdot

Aikuinen hevonen, jolla on jo jonkin EU –maan myöntämä
irlannincob-tunnistusasiakirja

1a) kantakirjamerkintä (ent. rinnakkaisrekisteröinti) 50e + DNA 55e.
Tämän jälkeen kaikki hevosen tiedoissa tapahtuvat muutokset ilmoitetaan irlannincobyhdistyksen pitämälle kantakirjalle.

1b) kantakirjamerkintä 50e, mikäli on
saatavilla valmis DNA testitulos, (vähintään 17 merkkinen), jonka omistaja voi toimittaa kantakirjaan rekisteröinnin yhteydessä.

1c) Ilmoitus kansalliseen tietokantaan ilman sukutietoja
90e, jonka laskuttaa Ruokavirasto. Tällöin irlannincobyhdistyksen pitämä kantakirja ainoastaan välittää hevosen tiedot kansalliseen rekisteriin, mutta ei huolehdi sen polveutumistiedoista tai kilpailuoikeudesta